I invite you to visit my blog in French HERE Je vous invite à visiter mon blog français ICI My blog in Arabic HERE

14 November 2009

Chicken Tagine with Zucchini


Before presenting you the recipe, I want to tell you a secret, I am in love with Tagine, any kind , this Moroccan pot fascinates me that there is not a week that passes without preparing one.
When I travel in Morocco, I like making a small trip in the Moroccan cities, It's a great pleasure to stop between cities in order to savor these Tagines cooked in canounes, a bowl made out of clay, we put some charcoal inside and cook the tagine, well spiced, in a rustic way, which gives a perfect taste of traditional cooking.
Today, I share with you a chicken Tagine with zucchinis.
Unfortunately, I didn't find small zucchinis, so I had to be content with the zucchinis I found, but for me, they are too big for a Tagine. /














16 comments:

  1. Quelle bonne recette! Les tagines sont magnifiques! J'en possède chez moi mais je n'ai encore jamais essayé de cuire avec!

    ReplyDelete
  2. très délicieux ce tajine, et bien dressé!! grand bravo

    ReplyDelete
  3. tres jolis tadjine merci pour ce partage bisous un clic

    ReplyDelete
  4. Yum yum I can't waite to make one like it, unfortunately I don't have tagine as always Thanks!!!

    Laila

    ReplyDelete
  5. Un plat des plus appetissant, clicbisous Doria

    ReplyDelete
  6. tbarkelah 3lik sabah
    un tajine 3la he9o et tre9o
    merci de la re7
    bonne soirée

    ReplyDelete
  7. Moi qui adore le poulet et les courgettes, ça doit être délicieux !
    Bonne soirée

    ReplyDelete
  8. Quel tajine ma chère!!! trop bon avec tout ce que j'aime et particulièrement la courgette.
    Bravo!!!! ça mérite un long, très long C....

    ReplyDelete
  9. Comme toi je suis amoureuse des tajines! La tienne a l'air excellent! merci pour cette recette!!

    ReplyDelete
  10. un clic pour ce beau plat bisous

    ReplyDelete
  11. Il est beau comme tout j'ai craqué lol

    ReplyDelete
  12. J'ai ramené un tajine du Maroc que je n'ai utilisé qu'une seule fois sur le feu. Il va falloir que je m'y mette.
    A bientôt.

    ReplyDelete
  13. trés bon plat,moi aussi j'adore les tajines,j'en ai deux grand et 4 petits,je suis gaga de l'artisanat marocain,merci pour le prix

    ReplyDelete
  14. Très bon et très beau tajine, bravo !!!
    Bonne nuit !

    ReplyDelete
  15. un meilleur tajine d'une meilleure chef bisous

    ReplyDelete
  16. My husband will love this dish, very healthy.

    ReplyDelete